OK First posts

Baiklah..ini first post aku.Tiara (dan mungkin adiknya ya!?)

Baiklah, sebenarnya aku ambil gambar Cik Tiara ni dari Friendster. Dia ni sangat lah comel. Aku rasa threaten dan sangsi bila tengok gambar beliau ni.hehe. Masa raya hari dulu2, aku pernah datang ke rumah dia dan apa yang aku dapat katakan bila berjumpa dia ialah, speechless. Aku tak dapat berkata-kata. Hati aku meracau disebabkan ke-comel-an beliau telah membuatkan aku nak rebah. Tapi dalam hati je la..hehe..(aku tak berapa kenal beliau while dia tak kenal langsung aku. ahah..Secret admirer yang dah xsecret)

Gambar ni sebenarnya biasa je, tapi lepas di-edit oleh orang yang tak seberapa pakar macam aku, maka, beginilah jadinya. Sebenarnya gambar ni memang in full colour, tapi bila aku sekilas pandang, rasa ada lagi yang boleh di touch-up. So, i B&W kan gambar, dan jadikan beliau ni sebagai main object dalam gambar ni and I make that Frameless frame in white colour, tilt it and it look like that picture above.

Kepada tuan punya gambar yang membaca, im regretfully sorry for i have taken ur pic and post it here..Thousands sorry!.


Nurlisa

Kalau aku suruh teka, confirmly kamu semua tak kenal. Kalau aku beritahu pun kamu pun kurang kenal. Sebenarnya, beliau ni adalah salah seorang finalist Seventeen 2007. Aku grab gambar ni cepat kat web page seventeen, beberapa ketika dahulu. hehe..Aku rasa gambar ni ok jugak kan. nevertheless, she looks cute and cute. Hehe..

P/s : aku tak edit pun gambar ini.

Wan Saiful Azami

While aku rasa gambar ni nampak gelap, tapi ciri-ciri atau aspek yang bagi aku, aku rasa kontemporari, tetap ada. Wan hanya tersenyum, tersengih, bila aku panggil nama dia semasa perjalanan naik ke atas, berdiri di atas eskalator. Waktu ni, aku tersalah guna mode Shutter-priority while the mode i should have use is Aperture-priority. But then, gambar ni ada nampak kelainan yang tersendiri.

ha ha ha


Gambar last sekali pada hari ini, ialah gambar berkumpulan. Lepas bertungkus lumus meng edit, inilah hasilnya, Retro-fitted picture. Mungkin baju dan pakaian yang menghalang dari gambar ini untuk nampak lebih Retro, tapi cuba lihat pada texture gambar, seakan-akan gambar ayah kamu semasa berada di Sekolah, suatu masa dulu.

ok..thats all for today.hope u guys enjoice

RF Photojournalister!

No comments: