Boredness


Talks about boredness dalam hidup aku, aku rasa aku ni banyak kebosanan yang melanda. Pardon me for me english and malay but ni je cara aku nak tulis, bukannya kena jaga nak tulis english, then english semua, nak tulis melayu, then melayu semua. Don't blame me for rojaking the malay, blame government. HAHA.

Haha. There's so many thing i wish to write here but this ramblings mine made me stop doing that. My mind kadang-kadang, burst into something unreal. Membebel tak tentu arah dalam kereta. Kadang-kadang idea nak buat sesuatu benda tu datang tak dipinta. Tiba-tiba je muncul.

Macam contoh, aku tengah repair kereta, tiba-tiba, out of nowhere, aku dapat idea nak shoot gambar wedding macam professional. I mean the composition. Macam mana aku nak shoot gambar tu, how good the depth of field, how about the colour and so on.

And then bila balik rumah, idea tu semua hilang. Sakit hati betul.

**

Kadang-kadang aku pernah terfikir, nak cuba tulis script untuk movie-movie or drama-drama, but don't get me wrong, aku bukan nak tulis script tipikal melayu macam yusof haslam or razak mohaideen. Aku nak cuba kembangkan lagi pemikiran orang-orang malaysia. Bukan nya direct typical scene, macam dua nama aku sebut tadi.

Mungkin banyak lagi, tapi tak perlu sebut banyak banyak. Tak guna. Buang masa. Haha. Maksud aku bukan direct typical scene tu macam contoh, if this boy A want to love the girl B, then mesti la tunjuk kesusahan, and then buat audience feel and cuba fikir, sebab apa la this one and this one bla bla.

And then lastly, conclusionnya semua datang, so audience would be like 'oh patut la. oh patut la camtu". bukannya typical macam, A love this B and then this B ada masalah dadah and then A ni Drifter and then ada masuk lelaki C and then this B and C get together.

Bosan gila macam tu.

No comments: