Perkhawinan.

Cubaan untuk mengambil gambar pelamin untuk Wedding Photography. Obviously, aku memang tak reti. Aku tak pernah tau dan tak pernah nak tanya dan tak pernah terungkit pun diminda nak shoot wedding photography. Tapi lepas tengok inche Saiful Nang, seorang photographer yang snap gambar berdasarkan photojournalism (yang dinamakan Konsep Wedding Photojournalism) punya gambar, Aku kira2 macam jatuh chenta lak. Ha ha ha. Lepas tu di brainwash kan pulak akibat terlihat page Udey Ismail, Syafiq Akmal, Jay Farhana (Photographer/anak buah SN).. Lagi lah meronta2 sifat pengambilan gambar ku. Ha ha. lagi pulak tengok cara2 pengubahsuaian oleh Syahrin Aziz. HUH!. tambahan pula oleh Mr. Gezzeg dan Shasmanizam. Aku speechless!..ha ha ha ha.

Kotak Make-up
Gambar yang aku cuba2 try edit lepas tengok orang2 punya koleksi gambar perkahwinan. Aku sebenarnya tak minat tengok orang berkhawin dulu, sebab bila time kawen jek, mesti aku rasa tak selesa, mesti pakai kemeja-T petak-petak, duduk bawah canopy, makan nasi minyak yang kadang2 sedap kadang2 tidak, daging2 tersekat di celah gigi, air sirap yang diteguk kadang2 manis kadang2 tawar sambil memikirkan hal Pengantin yang pakai baju tebal waktu tengah panas, ditambah pula mekap2 yang tebal (uihh..rimas!)..dan juga melihat gelagat orang ramai yang aku tak kenal. ha ha. Gila panjang rants aku. Ha ha ha. itu dulu. Sekarang aku rasa dah lain. sebab last wedding aku pergi, berlangsung di dalam dewan yang ber-aircond dan mempunyai-4-5 Photographer yang memegang DSLR besar.Boleh jugak aku cuci mata, ha ha,ha

itu sajalah untuk hari ini. Aku harap dapat speedlight free..

ha ha hah..

RFPhotojournalister.

No comments: